Jak zrobić zdjęcie na Instagram?

5 pomysłów jak robić zdjęcia na Instagrama

Zastanawiasz się czasami, dlaczego niektóre profile mają masę obserwujących, a inne wręcz przeciwnie? Jak wyróżnić się na tle tysięcy innych kont? Mimo że Instagram powstał ponad 10 lat temu, wciąż wielu z nas nie do końca wie, jak robić zdjęcia na insta i gromadzić liczebną, a jednocześnie zaangażowaną społeczność. Dzisiaj chcemy podzielić się z wami 5 pomysłami na to, jak robić ciekawe zdjęcia na Instagram i uatrakcyjnić profil prywatny lub firmowy.W takim razie do dzieła!

Zdjęcia na Instagram – jak je robić, by przyciągnąć oko obserwujących?

  1. Wybierz temat, wokół którego będziesz budować historię, dodając regularnie zdjęcia na Instagram i Instastories. Dzięki temu unikniesz chaosu i przyciągniesz odbiorców zaciekawionych daną tematyką. Nadanie wspólnego mianownika świadczy o tym, że profil jest przemyślany, co zachęca obserwatorów do kliknięcia follow lub zaproszenia do współpracy.
  2. Pamiętaj o magii „golden hour” przed wschodem i przed zachodem słońca, a ostre słońce lub ciemne pomieszczenia omijaj z daleka.
  3. Unikalny pomysł – publikuj ciekawe, przyciągające uwagę zdjęcia. Im bardziej kreatywne fotografie, tym większa szansa, że zostaniemy zauważeni, a w końcu o to nam chodzi! Zamiast kopiowania cudzych pomysłów wyjdź poza schemat i przynajmniej od czasu do czasu zaskocz swoich obserwujących.
  4. Spójność i konsekwencja – dzięki spójnej siatce zdjęć, nasze fotografie na Instagramie będą zdecydowanie lepiej się prezentować i przyciągać nowych obserwatorów. Warto łączyć je tym samym motywem, by zachować ład i przejrzystość.
  5. Opowiadaj historię – na Instagramie nie liczą się tylko piękne kadry, ale także publikowana treść. Urozmaicaj zdjęcia, dodając pod nimi angażujące i ciekawa dla odbiorcy opisy, a także hasztagi, dzięki którym trafisz do szerszego grona odbiorców.

Inspiracje i pomysły na zdjęcia na Instagram

Szukając inspiracji, osoby odpowiedzialne za działania marketingowe danej firmy, muszą zwrócić uwagę na nieco inne aspekty, niż influencerzy. Profile firmowe takie jak Apeture Studio chcąc zachęcić do odwiedzenia konkretnej zakładki np. fotografia kulinarna mogą zrobić to na kilka ciekawych sposobów m.in. poprzez relacje na Instastory. Opublikowanie przyciągającego wzrok zdjęcia jedzenia, które zdradza kulisy pracy nad najnowszą sesją kulinarną i dodatkowo podanie linku w BIO (gdzie można zobaczyć efekty tej sesji), jest jednym ze skutecznych pomysłów na promowanie firmowej strony.

 

pizzeria zdjęcia jedzenia studio
Przykładowe zdjęcie z sesji kulinarnej wykonanej przez Apeture Studio

Źródła inspiracji:

  • Obserwuj konta swojej konkurencji,
  • Wyszukuj treści o podobnej tematyce (do Twojego profilu) za pomocą hasztagów,
  • Zaglądaj na konta, które cieszą się największą popularnością,
  • Zapisuj inspirujące posty, aby mieć z czego czerpać pomysły na kolejne wpisy
  • Wyjdź poza Instagram, odwiedź inne portale takie jak: Facebook, Tik Tok, Pinterest, a także blogi znanych influencerów i marki, które odniosły sukces.

Opisy pod zdjęciem na Insta

Piękne zdjęcia z instagramowym filtrem już od dawna pozostawiają niedosyt. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, istotny jest przekazangażujące i merytoryczne opisy pod zdjęciem. Koniecznie wzbogać je o dodanie call to action najlepiej umieszczone na samym dole wpisu tak, aby zachęcić obserwujących do zostawienia komentarza, serduszka lub udostępnienia naszego wpisu. Dzięki temu budujemy więź z naszymi odbiorcami, poznajemy ich opinie i potrzeby.

Instagram powinien być naszą wizytówką, dlatego warto przemyśleć każdy wpis i obserwować rekcje naszych followersów.

 

Udostępnij:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Krótki slogan nad tytułem

Powiązane wpisy na blogu

22

07

Każdy fotograf, zarówno amator jak i profesjonalista, stara się uzyskać jak najlepszy efekt końcowy zdjęcia. Ważną rolę spełnia tutaj kwestia naświetlenia. Światło ciągłe oraz błyskowe mają różne zastosowania i każde sprawdza się w innej sytuacji. Ważne jest, by prawidłowo ocenić, która technika nada się w danym przypadku, by uzyskać piękną fotografię. Czym jest i kiedy się przydaje efekt zamrożenia? Czy długie naświetlanie ma inne zastosowania od fotografii?...
22

07

Który typ obiektywu jest lepszy – stałoogniskowy czy zoom? To jeden z najczęściej poruszanych tematów w fotografii. Niektórzy z was wybiorą obiektyw zmiennoogniskowy, a inni obiektyw stałoogniskowy. To zależy od tego, co i gdzie zamierzamy sfotografować. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, czym są te dwa rodzaje soczewek i które z nich należy zastosować w danej sytuacji. W dzisiejszym artykule dowiemy się o tym, jak stosować obydwa rodzaje obiektywów....
22

05

Fotografia biznesowa to okazja do tego, by przykuć uwagę klientów i zostawić konkurencję daleko w tyle. Jednak, aby tak się stało, nie wystarczy wyłącznie dobrze dobrana marynarka, czy wyreżyserowana poza, ale coś znacznie więcej. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zainwestować w profesjonalnie wykonane fotografie biznesowe, to najwyższa pora rozwiać wszelkie wątpliwości....
25

04

Urządzenie własnego studia fotograficznego, wbrew pozorom wcale nie jest równoznaczne z wysokimi, zaporowymi kosztami. Dziś postaramy się Was przekonać, że mini studio fotograficzne można stworzyć w całkiem przystępnej cenie w czterech ścianach własnego mieszkania. Co zrobić, by nie przepłacić, a jednocześnie nie pominąć żadnego z niezbędnych narzędzi? Oto kilka sprawdzonych podpowiedzi......