Zdjęcia na Instagram – jak je robić, by przyciągnąć oko obserwujących?
- Wybierz temat, wokół którego będziesz budować historię, dodając regularnie zdjęcia na Instagram i Instastories. Dzięki temu unikniesz chaosu i przyciągniesz odbiorców zaciekawionych daną tematyką. Nadanie wspólnego mianownika świadczy o tym, że profil jest przemyślany, co zachęca obserwatorów do kliknięcia follow lub zaproszenia do współpracy.
- Pamiętaj o magii „golden hour” przed wschodem i przed zachodem słońca, a ostre słońce lub ciemne pomieszczenia omijaj z daleka.
- Unikalny pomysł – publikuj ciekawe, przyciągające uwagę zdjęcia. Im bardziej kreatywne fotografie, tym większa szansa, że zostaniemy zauważeni, a w końcu o to nam chodzi! Zamiast kopiowania cudzych pomysłów wyjdź poza schemat i przynajmniej od czasu do czasu zaskocz swoich obserwujących.
- Spójność i konsekwencja – dzięki spójnej siatce zdjęć, nasze fotografie na Instagramie będą zdecydowanie lepiej się prezentować i przyciągać nowych obserwatorów. Warto łączyć je tym samym motywem, by zachować ład i przejrzystość.
- Opowiadaj historię – na Instagramie nie liczą się tylko piękne kadry, ale także publikowana treść. Urozmaicaj zdjęcia, dodając pod nimi angażujące i ciekawa dla odbiorcy opisy, a także hasztagi, dzięki którym trafisz do szerszego grona odbiorców.
Inspiracje i pomysły na zdjęcia na Instagram
Szukając inspiracji, osoby odpowiedzialne za działania marketingowe danej firmy, muszą zwrócić uwagę na nieco inne aspekty, niż influencerzy. Profile firmowe takie jak Apeture Studio chcąc zachęcić do odwiedzenia konkretnej zakładki np. fotografia kulinarna mogą zrobić to na kilka ciekawych sposobów m.in. poprzez relacje na Instastory. Opublikowanie przyciągającego wzrok zdjęcia jedzenia, które zdradza kulisy pracy nad najnowszą sesją kulinarną i dodatkowo podanie linku w BIO (gdzie można zobaczyć efekty tej sesji), jest jednym ze skutecznych pomysłów na promowanie firmowej strony.
Źródła inspiracji:
- Obserwuj konta swojej konkurencji,
- Wyszukuj treści o podobnej tematyce (do Twojego profilu) za pomocą hasztagów,
- Zaglądaj na konta, które cieszą się największą popularnością,
- Zapisuj inspirujące posty, aby mieć z czego czerpać pomysły na kolejne wpisy
- Wyjdź poza Instagram, odwiedź inne portale takie jak: Facebook, Tik Tok, Pinterest, a także blogi znanych influencerów i marki, które odniosły sukces.
Opisy pod zdjęciem na Insta
Piękne zdjęcia z instagramowym filtrem już od dawna pozostawiają niedosyt. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, istotny jest przekaz – angażujące i merytoryczne opisy pod zdjęciem. Koniecznie wzbogać je o dodanie call to action najlepiej umieszczone na samym dole wpisu tak, aby zachęcić obserwujących do zostawienia komentarza, serduszka lub udostępnienia naszego wpisu. Dzięki temu budujemy więź z naszymi odbiorcami, poznajemy ich opinie i potrzeby.
Instagram powinien być naszą wizytówką, dlatego warto przemyśleć każdy wpis i obserwować rekcje naszych followersów.