Fotografia produktowa

Większość konsumentów dokonuje zakupu produktu dopiero po zapoznaniu się z jego szczegółową specyfikacją i przeznaczeniem, jednak to jego zdjęcie jest pierwszym elementem, który rzuci się w oczy. Czy fotografia produktowa odgrywa ważną rolę w promocji marki? Jak najbardziej, oddziaływanie na zmysły konsumentów, przedstawiając im estetyczną i oryginalną kompozycję na zdjęciu, zwiększa ich skłonność do zakupu. 

Rodzaje zdjęć produktów

Wiele marek decyduje się na wykonanie packshotów, czyli minimalistycznych zdjęć produktów do sklepu internetowego na jasnym tle. Pozwalają one na wyeksponowanie przedmiotu, który jest jedynym obiektem na fotografii. Co więcej, wykonanie serii packshotów pozwala na stworzenie trójwymiarowej wizualizacji produktu. Dzięki temu przyszły nabywca ma szansę dokładnie przyjrzeć się produktowi i uniknąć rozczarowań. Ważną rolę w wykonywaniu fotografii produktów gra oświetlenie, które odpowiednio ustawione uatrakcyjni kolorystykę zdjęcia.  Oferowane produkty można jednak przedstawić na zdjęciach aranżowanych, które nie są jedynie standardową kompozycją na białym tle. Pozwalają na nadanie fotografii oryginalnego klimatu, charakteru, który odda specyfikę marki, a nie tylko zaprezentuje konkretny produkt. Jednocześnie ten rodzaj fotografii produktowej pozwala na wzbudzenie w przyszłym nabywcy pożądanych pozytywnych skojarzeń, które zwiększą jego chęć zakupu. Porównaj wrażenie, które wywrze na Tobie packshotowe zdjęcie dobrze oświetlonego opakowania herbaty na białym tle z fotografią tej samej herbaty, podanej w stylowym kubku z dodatkiem cytryny i laski cynamonu. Obok leży porcelanowy talerzyk z herbatnikami, wazon z zasuszonymi polnymi kwiatami i oczywiście opakowanie z widoczną nazwą herbaty Twojej marki. Czujesz ten jesienny klimat?  Warto więc za pomocą zdjęć produktów przedstawić odbiorcy potencjalne użycie, sytuację, w której dany przedmiot spełni dobrze swoją rolę. Realizując fotografię produktową odzieży, należy więc pomyśleć o korzystnym umieszczeniu reklamowanego elementu garderoby w pełnej stylizacji. W ten sposób odbiorca będzie miał szansę na poznanie roli, jaką produkt może pełnić w tworzeniu konkretnych outfitów. 

Fotografia produktów – kto powinien z niej skorzystać?

Odpowiedź jest prosta – każdy, kto zajmuje się sprzedażą i chce reklamować swoją firmę w sieci. Marketing internetowy opiera się w dużej mierze na obrazie – wyglądzie witryny i jej podstron oraz na zdjęciach produktów, które muszą natychmiastowo przykuć uwagę odwiedzającego stronę. Pomożemy Ci w promowaniu Twojej firmy, wykonując profesjonalne sesje zdjęcie produktów, niezależnie od ich rodzaju i rozmiaru. 

Dla profesjonalistów oraz początkujących fotografów oferujemy

Fotografia produktowa - realizacje

Przeczytaj na naszym blogu

Skontaktuj się z nami