Fotografia kulinarna

Apetyczny wygląd jedzenia to pierwszy krok do pełnego żołądka klientów Twojej restauracji. Chociaż zmysł wzroku ma niewiele wspólnego z tym, jaki dokładnie smak odczujemy, niezaprzeczalnie wpływa on na chęć zjedzenia potrawy. Jak więc wykorzystać ten mechanizm w celach biznesowych? 

Zdjęcia jedzenia do reklam 

Jeśli prowadzisz restaurację, pub, hotel, firmę cateringową lub inne przedsiębiorstwo z branży gastronomicznej, profesjonalne fotografie Twoich dań nie powinny widnieć tylko w papierowym menu. Zadbaj o marketing w sieci. Zdjęcia, na których widok zaczyna burczeć w brzuchu, świetnie sprawdzają się na social mediach oraz stronach internetowych promujących markę, szczególnie w marketingu lokalnym. 

Tajniki fotografii jedzenia 

Mało kto nie próbował sfotografować kiedyś potrawy, która lada moment zostanie zjedzona – żeby zachować wspomnienie, pochwalić się znajomym, czy po prostu uwiecznić estetycznie podane danie. Co różni takie amatorskie zdjęcia od profesjonalnej fotografii kulinarnej?  

Wykonując zdjęcia jedzenia, staramy się nie tylko wydobyć najlepszy obraz samej potrawy, ale też zawrzeć w nim wizerunek konkretnej marki. Praca z aparatem to jednak dopiero późniejszy etap tworzenia fotografii. Na początku bowiem potrzebne jest odpowiednie wystylizowanie potrawy lub napoju. Oznacza to, że do głównego modela, czyli talerza z jedzeniem, dodajemy kontekst oraz tworzymy specyficzny klimat całego kadru. Wszystko po to, żeby obraz, który zobaczy przyszły konsument, był nie tylko smakowity, ale również oryginalny, atrakcyjny i estetyczny. Cały proces upiększania dania nosi nazwę stylizacji jedzenia. Fotograf sprawia, że potrawa wygląda zdrowo, soczyście, dba o uzyskanie odpowiadającej klimatowi miejsca kolorystyki. Cały proces opiera się na konkretnym pomyśle, nie wykonujemy zdjęć przypadkowo. Zazwyczaj stanowi go połączenie wstępnej wizji klienta ze wskazówkami uzyskanymi od naszego fotografa. 

Zdjęcia potraw – kto powinien je otrzymać? 

fotografii kulinarnej powinien skorzystać każdy, kto pragnie w nietuzinkowy, zachęcający do konsumpcji sposób przedstawić jedzenie. Głównymi nabywcami tego typu sesji są restauracje, hotele, cateringi przygotowujące potrawy na imprezy i uroczystości, a także tzw. diety pudełkowe. Profesjonalne zdjęcia jedzenia są pożądane zarówno w papierowych menu, jak i na stronach internetowych firm oferujących usługi gastronomiczne. 

Nie zawsze sesje fotograficzne obejmują tylko końcowy efekt. Ujęcia robione w trakcie wykonywania potrawy lub napoju pozwalają na przekazanie dynamiki sztuki kulinarnej i przyjemności płynącej z przygotowywania posiłku, lub napoju. Takie zdjęcia zdobią książki kucharskie, blogi kulinarne, czy poradniki gotowania. Dzięki nim można przedstawić pracę kucharzy od podszewki i zapoznać przyszłych klientów z twórcami dań i napojów, które im proponujemy. 

Nasze

Realizacje

Skontaktuj się z nami