Fotografia modowa

Co wyróżnia fotografię mody na tle innych rodzajów tego artystycznego rzemiosła? Promowany produkt, czyli ubranie, stylizacja, biżuteria, czy inny dodatek, powinny wyróżniać się na zdjęciu przy jednoczesnym podkreśleniu typu urody, sylwetki, czy osobowości modela lub modelki. Ta dwojaka natura sprawia, że fotograf musi wykazać się umiejętnościami lub intuicją w konstruowaniu kompozycji zdjęcia, tak by model, tło, i rozmieszczenie poszczególnych elementów tworzyły harmonijną całość i nie przyćmiły reklamowanego stroju. 

Jak jednak uzyskać idealną kompozycję? Przede wszystkim potrzebny jest konkretny pomysł, sposób wyeksponowania stroju na zdjęciu – można tego dokonać przez manipulowanie światłem oraz dostosowanie odpowiedniej kolorystyki otoczenia modelki lub modela. Od wizji klienta, specyfiki konkretnej marki i jej grupy docelowej zależy, jaki będzie klimat fotografii. 

Charakter zdjęć w ramach fotografii mody 

W przeciwieństwie do packshotów, czyli minimalistycznych zdjęć produktów na białym tle, ubrania warto przedstawiać w bardziej rozbudowanej aranżacji, która odda specyfikę konkretnej marki z branży fashion. Spod obiektywu kreatywnego fotografa mody będą wychodzić ujęcia posiadające charakterystyczny dla danego stylu ubrań, panujących trendów, czy przeznaczenia kreacji kontekst. 

Jak pomaga to w sprzedaży w branży modowej? Przede wszystkim ubraniu nie nadaje się wartości wynikającej tylko z pochodzenia od danej marki czy projektanta, ale także z konkretnego przeznaczenia, sytuacji, w której fotografowany strój sprawdzi się idealnie. W ramach fotografii fashion wykonuje się więc zdjęcia nie tylko w studio, ale także w wielu różnych aranżacjach. Może być to otoczenie domowe, firmowe, urbanistyczne, naturalne, a także wiele innych – wszystko zależy od wizji klienta i możliwości fotografa. Oprócz tego ważne jest dopasowanie promowanego produktu, czyli w tym przypadku elementu garderoby, do konkretnej stylizacji, która pokaże przyszłemu nabywcy jedną z możliwości komponowania stroju. 

Fotografia modowa Warszawa – czy skorzysta na niej Twoja firma? 

Niezależnie od rodzaju i stylu garderoby, którą sprzedaje Twoja firma, profesjonalnie wykonane kreatywne zdjęcia są w stanie podwyższyć znaczenie marki na rynku. Przede wsystkim są one uzupełnieniem tekstowej specyfikacji stroju na witrynie internetowej. Należy pamiętać, że potencjalny nabywca odwiedzający stronę najpierw zwróci uwagę na fotografię, a później zagłębi się w dokładne parametry. Przykuwająca wzrok sceneria oraz model(ka) będą więc atutami każdego sklepu internetowego z branży fashion. 

Dla profesjonalistów oraz początkujących fotografów oferujemy

Fotografia modowa - realizacje

Skontaktuj się z nami